• Marknadsföring

    26 OKT, 2011

    Djurgården samarbetar med tapettillverkare

    Djurgården Hockey har ingått ett samarbete med Stars on Walls som tillverkar kundanpassade tapeter.

    Alla fans till Djurgården har nu möjlighet att köpa tapet med Djurgården på, detta efter att Djurgården Hockey och Stars on Walls startat ett samarbete. Stars on Walls tillverkar kundanpassade tapeter med fokus på sport och action.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    17 OKT, 2011

    Otillåten reklam straffas hårt

    Streakare som vill vara reklampelare under OS kan få böta 200 000 kronor.

    Företag som vill synas genom ”ambush marketing”, alltså otillåten reklam under de Olympiska Spelen i London kan få böta 200 000 om streakare springer in på planen med syfte att vara reklampelare för företag.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    13 OKT, 2011

    121.nu satsar på Run-by-station sponsring

    Sökföretaget har de senaste åren byggt varumärke genom sportsponsring, nu ändras strategin.

    121.nu känner vi igen från flera sportevenemang där företaget varit sponsor, senast vid NHL premiären i Globen. Nu kompletteras denna satsning med ett engagemang på TV4-gruppens olika kanaler.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    23 SEPT, 2011

    Sponsortrender på Twitter

    En ny trend har skapats på Twitter där företag betalar för att synas på välbesökta twitters.

    Det har upptäckts en ny affärsidé i Amerika där företag köper annonsplats hos kända person som twittrar och når med det miljontals fans, snabbt och direkt. Ett enda inlägg kan dra in tiotusentals kronor i sponsorpengar.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    20 JUNI, 2011

    Hammarbys nya säljkanal

    Väljer att sälja biljetter och souvenirer genom ny tjänst på Facebook.

    Hammarby fotboll har runt 25 000 fans på Facebook. För att aktivera dessa fans väljer föreningen att använda sig utav nya tjänsten Gynna för att sälja biljetter via Facebook.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    18 MARS, 2011

    Premiär för nationell samordning runt megaevent

    Stockholm, Göteborg, Malmö, Jämtland/Härjedalen och Riksidrottsförbundet inleder en gemensam satsning för att marknadsföra Sverige som ett land för stora internationella idrottsevenemang. Satsningen heter Sweet Spot Sweden och första steget är att delta på årets SportAccord Convention.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    16 MARS, 2011

    Adidas går all in

    Adidas gör ett varumärkesskifte och lanserar sin största kampanj genom tiderna.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    1 MARS, 2011

    Onico+ korar Sveriges Bästa Lirare

    Onico+ lanserar kampanjen Sveriges Bästa Lirare i samarbete med Elitserien. Kampanjen baserar sig på en konsumenttävling som ger ishockeyintresserade möjlighet att rösta fram Sveriges bästa elitseriespelare.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    1 MARS, 2011

    Reebooks nya ansikte

    Som en fortsättning på lanseringen av Reebooks kollektion EasyTone kommer nu en konfektion med toning-kläder innehållande  toppar och byxor som är designade för att hjälpa till att stärka viktiga muskler som en del av en hälsosam träningslivsstil. Skådespelerskan Eva Mendes blir ny ambassadör för de senaste skorna och kläderna.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    6 NOV, 2009

    Här är reklamen med bäst effekt

    Igår belönades Sveriges bästa reklamkampanjer i samband med 100-watt galan i Frihamnshallen under ledningen av Peter Siepen i rollen som konferencier. Bakom tävlingen står Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Här är kvällens samliga vinnare och pristagare.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    20 OKT, 2009

    Pride nomineras för sitt twittrande

    Stockholm Pride är nominerade i den internationella reklamtävlingen The London International Awards för sin "How Hetero"-kampanj, en kampanj som nu fortsätter med hjälp av Spotify.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    16 OKT, 2009

    Grattis Skidskytteförbundet!

    Utmärkelsen Årets Marknadsförare delas varje år ut på Tendensdagen som arrangeras av Sveriges Marknadsförbund. I år gick priset till Svenska Skidskytteförbundet.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    1 SEPT, 2009

    DIF vill se fler ansikten

    Djurgården har tillsammans med konsultföretaget Social Communications etablerat en ny kanal på Facebook.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    15 JUNI, 2009

    Mångkulturell reklam i häcken

    BK Häcken vill attrahera publik genom att på Hisingens bussar trycka på att det är billigt att gå på fotboll. Reklamen är översatt till en rad språk för att nå fram till öns olika nationaliteter.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    2 JUNI, 2009

    Barcelona bygger virtuellt klubbhus

    FC Barcelona har ingått ett partnerskap med Empire of Sports - ett virtuellt onlinespel - för att stärka relationen med supportrar i den digitala världen.

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    25 MARS, 2009

    Mjällbyspelare blir sponsorjägare

    Fotbollsspelarna i Mjällby AIF har fått nya karriärer - som sponsorjägare. På en vecka har truppen dragit in 110 000 kronor till klubben.

     

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    3 MARS, 2009

    Reklambyrå fortsätter sprida halvmara

    GöteborgsVarvet förlänger samarbetet med reklambyrån Sprida som ska hjälpa till att uppnå visionen: Att bli Europas bästa löparevenemang.

    .

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    27 FEBR, 2009

    Stadion ska lyftas med fältarbete

    Sponsorbyrån Fieldwork Arena har tecknat ett avtal med Djurgården Fotboll om att stärka upplevelsen av att besöka hemmaarenan Stockholm Stadion. Till sin hjälp tar man supportrarna.

    .

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    29 JAN, 2009

    SAS Masters byter reklambyrå

    SAS Masters tar in en ny reklambyrå. Framöver ligger uppdraget om att marknadsföra Europatourtävlingen på reklambyrån Gyro.

    .

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    21 JAN, 2009

    Ny forskning om reklambrusets effekter

    I en nyligen publicerad avhandling från Handelshögskolan i Stockholm undersöker Sara Rosengren hur det ökade reklambruset påverkar förutsättningarna för marknads-kommunikation och utmanar ett antal "sanningar" om reklam.

    .

    Läs mer...
  • Marknadsföring

    27 NOV, 2008

    Annonsörerna är kluvna om sponsring

    I Sveriges Annonsörers medlemsundersökning under november månad uppgav en femtedel av medlemmarna att investeringarna i sponsring och event ska öka medan nästan lika många säger sig ska dra ner.

    .

    Läs mer...
feed-image RSS - Prenumerera på nyheter