• Seminarier

    24 MAJ, 2017

    En seminarieupplevelse.

    Veckans frukostseminarium arrangerades av Sponsrings & Eventföreningen i samarbete med Upplevelseinstitutet.

    Läs mer...
  • Seminarier

    25 JAN, 2017

    Mentor betyder tripple win*.

    Sponsrings & Eventföreningen arrangerade idag ett frukostseminarium i Stockholm tillsammans med Mentor – Insight News var där.

    Läs mer...
  • Seminarier

    1 JUNI, 2016

    Det viktigaste är innehållet.

    Dagens frukostseminarium arrangerat av Sponsrings & Eventföreningen (SEFS) hade som tema ”Digitalisering, hållbarhet och contentmarketing”.

    Läs mer...
  • Seminarier

    2 SEPT, 2015

    MegaMind på Tekniska Museet blandar hjärna med nöje.

    I fredags arrangerade Sponsrings & Eventföreningen tillsammans med Tekniska Museet ett frukostseminarium om MegaMind, ett kommande utställningsprojekt.

    Läs mer...
  • Seminarier

    9 OKT, 2012

    Ett större syfte driver framgång

    Seminariet Professionell Idrott levererade igår den 8 oktober en intensiv dag på Nalen. Talarna var många och namnkunniga.

    Läs mer...
  • Seminarier

    19 MAJ, 2011

    Av eventbranschen för eventbranschen

    Under måndagseftermiddagen den 16/5 hölls ett seminarium gällande en ny global standard för hållbarhet vid evenemang på Skepparholmen Konferens & SPA. Insight News och Andreas Andersson var på plats och här följer hans reflektioner från dagen.

    Eftermiddagen inleddes med att Tom Hollowell, svenska kommitténs ordförande för detta arbete, berättade om vad den nya standarden, ISO-20121, innehåller och hur projektgruppens arbete ser ut. Hollowell hävdade att denna standard ska kunna appliceras på alla typer av evenemang oavsett storlek och om evenemanget är tillfälligt eller återkommande. Planen är att ISO-20121 ska lanseras i samband med OS i London 2012. Det skulle innebära den snabbaste framtagna ISO-standarden hittills.

    Läs mer...
  • Seminarier

    6 MAJ, 2011

    Hållbarhet vid evenemang

    Seminarium kring ny global standard vid evenemang.

    Den 16 maj arrangeras ett seminarium kring hållbarhet vid evenemang. Bakgrunden till seminariet är att evenemang världen över har mycket stor inverkan miljömässigt, socialt och ekonomiskt. Ett nytt globalt standardiseringsarbete inom ISO har startats upp som ska göra det enklare att genomföra evenemang på ett hållbart sätt.

    Läs mer...
  • Seminarier

    4 FEBR, 2011

    Fyra frågor till Camilla Backström...

    ...vd för Charity Rating som i samarbete med CSR Sweden lanserar ett nytt forum runt "Framtidens samhällsengagemang".

    Läs mer...
  • Seminarier

    28 APRIL, 2010

    Lärande samarbete

    IFL vid Handelshögskolan i Stockholm har inlett ett samarbete med branschföreningen Svenska pr-företagen. Idag arrangerar de tillsammans en ERFA-konferens om pr och strategisk kommunikation, "Kundstrategier i nytt affärslandskap".

    Det är ett led i IFLs uppdrag från Tillväxtverket att hjälpa medelstora företag att växa genom ledarskapsutveckling och att stärka företagsledningarnas kompetens.

    Läs mer...
  • Seminarier

    8 FEBR, 2010

    Kultursponsring är enkelt!

    Nytt seminarium i Stockholm - 5 steg till bättre samarbeten och ökade sponsringsintäkter!

    Kultursponsring behöver inte vara mer komplicerat än annan sponsring. Det är ganska enkelt i själva verket. Bakom varje sponsorobjekt döljer sig människors intressen och samtidigt en högst specifik målgrupp. Det gör att sponsring - rätt utförd - är lämpad att klara av balansgången mellan hårda och mjuka värden vilket är en förutsättning och givna ingredienser i modern marknadsföring.

    Läs mer...
  • Seminarier

    3 DEC, 2009

    Kultursponsring är enkelt!

    Den 23 november höll Kultur och Näringsliv tillsammans med Insight Publishing och Sponsor Insight ett mycket uppskattat seminarium i Göteborg - "Kultursponsring är enkelt - 5 steg till bättre samarbeten och ökad lönsamhet". 

    På temat "5 korta tips till dig som är rättighetsinnehavare" bjöd föreläsarna Björn Stenvad och Johan Thorén på såväl fördjupning och som exempel på konkreta verktyg för rättighetsinnehavare att komma vidare i sitt arbete med sponsring.

    Läs mer...
  • Seminarier

    29 OKT, 2009

    Kultursponsring är enkelt!

    På temat "Kultursponsring är enkelt - 5 steg till bättre samarbeten och ökade sponsringsintäkter!" arrangeras ett seminarium i regi av Föreningen Kultur & Näringsliv i samarbete med Insight Publishing och Sponsor Insight. Läs mer om inspirationstillfället som äger rum den 23 november.

    KULTURSPONSRING ÄR ENKELT
    5 steg till bättre samarbeten och ökade sponsringsintäkter!

    Läs mer...
  • Seminarier

    29 SEPT, 2009

    Kultur och Näringslivs rapport från Bokmässan

    Under Bokmässan arrangerade Kultur och Näringsliv tillsammans med TILLT ett seminarium om kulturen som plattform för interna processer och som extern varumärkesbärare. Läs referatet från seminariet och missa inte intervjun med Ericssons vd om företagets samarbete med Glada Hudikteatern.

    Läs mer...
  • Seminarier

    21 SEPT, 2009

    Eon och SKF pratar kultur på Bokmässan

    Under årets Bok & Bibliotek vill Föreningen Kultur och Näringsliv lyfta fram kulturen som plattform för interna processer och extern varumärkesbärare. Det görs dels i ett seminarium och i en rad samtal mellan företrädare för kulturen och näringslivet.

    Årets Bok & Bibliotek eller Bokmässan arrangeras den 24 - 27 september i vanlig ordning på Svenska Mässan i Göteborg. Torsdagen den 24 september klockan 16.00 - 17.30 arrangerar Kultur & Näringsliv tillsammans med TILLT seminariet "Avtryck och Intryck" med följande rubriker och innehåll:

    Läs mer...
  • Seminarier

    18 AUG, 2009

    Hjärta eller hjärna - varför välja?

    Under Eventdagarna - den 9-10 september i Göteborg - arrangerar Insight Publishing och Sponsor Insight ett sponsringsseminarium under rubriken " Hjärta eller Hjärna - varför välja? 5 steg till ökade sponsringsintäkter". Vi erbjuder våra läsare ett antal friplatser.

    Eventdagarna arrangeras för andra året och är en mötesplats för event- och mötesbranschen. Det blir en två dagar lång mässa fylld med seminarium, underhållning och nätverkande bland hundratals medverkande företag.

    Läs mer...
  • Seminarier

    6 MARS, 2009

    Två svenska talare i Chicago

    Med start på söndag inleds IEG-konferensen i Chicago. Till den årliga sponsringsmässan åker en delegation på runt 20 personer från Sverige varav två föredragshållare.

    Förutom att danskarna Rolf Jensen och Keld Strudahl är huvudtalare under konferensen som InsightNews skrivit om tidigare blir det även blågula inslag.
    .

    Läs mer...
  • Seminarier

    7 FEBR, 2008

    Seglingsindustrin möttes i Göteborg

    Den 1 februari arrangerades Meetingspot 2008 i Göteborg. Insight News var på plats för att rapportera från seglingsindustrins nya mötespunkt med de senaste nyheterna om Volvo Ocean Race och andra stora seglingsevenemang.

    Meetingspot 2008 arrangeras av konsultföretaget Brandspot. Tanken är att det ska vara ett årligen återkommande arrangemang och ett forum för aktörer inom den internationella seglingsindustrin och sporten. Till årets seminarium kom närmare 200 personer och det stora intresset gör att Brandspot funderar på att sätta upp ett Meetingspot i Stockholm i samband med Scandinavian Boat Show.
    .

    Läs mer...
  • Seminarier

    14 JAN, 2008

    Idrottsgalans första seminarium

    I år arrangerades för första gången ett seminarium i anslutning till Idrottsgalan. På årets seminarium tog man bland annat upp ledarskap & kommunikation samt idrott & politik.

    Flera tungviktare inom politiken men kanske framför allt från den svenska idrottsrörelsen hade mött upp för att under en förmiddag diskutera frågor som rör ledarskap och kommunikation samt idrott och politik. Även om seminarieinnehållet denna gång handlade mer om frågor som kanske inte ligger under Insight News intresseområde - typ elitsatsning kontra breddidrott - så fanns det ändå några intressanta saker som kom upp till ytan.
    .

    Läs mer...
  • Seminarier

    21 DEC, 2007

    Integrerade events är svårt

    Den aktuella rapporten "Mer än bara event" tar upp ämnet integrerad kommunikation. Innehållet ger en fingervisning om att det inte är kommunikationskanalerna som är svåra att integrera med event. Om det är något som är komplicerat är det organisationerna och människorna som ska sköta integreringen.

    .

    Läs mer...
  • Seminarier

    11 SEPT, 2007

    Wallenbergarnas syn på sponsring

    Det hör inte till vanligheterna att Volvos koncernchef och Investors ordförande kommenterar sponsringens betydelse för affärerna. Men det var just vad som inträffade under Event Marketing Forum i samband med Match Cup Sweden. Ett samtal som fick Vodafones varumärkeschef att häpna.

    .

    Läs mer...
  • Seminarier

    12 MARS, 2007

    Sponsring på begäran

    Hur använder American Express Tiger Woods kreativt? Vad innehåller en reklamfilm som nedladdas 20 miljoner gånger? Varför är frågan om varför fans är fans så viktig?  Svaren gavs under ett seminarium med dragplåstret Octagons globala marknadschef Lisa Murray. Det var starten på sponsringsbranschens stora dag som kom att avslutas med Gyllene Hjulet.
    .

    Läs mer...
feed-image RSS - Prenumerera på nyheter